Skip to content

Porady

Co na grilla dla dzieci? 5 faktów, które musisz znać.

Grill ogrodowy na gaz kusi wszystkich smakoszy – zarówno tych dużych, jak i mniejszych. Wspaniałe potrawy z grilla przepięknie pachną, a jeszcze lepiej smakują, trudno więc się im oprzeć nawet dzieciom. Gusta najmłodszych jednak bywają zaskakujące i często domagają się indywidualnego, wyjątkowego menu.
Co więc przygotować dzieciom na grillu, aby były zadowolone, a jednocześnie zjadły pożywne i zdrowe dania? Poniższych 5 faktów powinno Ci pomóc w uporaniu się z tym wyzwaniem.

1. Grillowanie mięs dzieciom? Tak, ale tylko niektórych!

Grill ogrodowy już się grzeje, goście lada chwila się zjawią, a Ty wciąż nie wiesz, jakie dania podać najmłodszym gościom? Często to właśnie oni są najsurowszymi jurorami, którzy wprost powiedzą, co myślą o Twojej kuchni. Warto więc o nich zadbać i przygotować coś idealnego: jednocześnie smacznego i zdrowego.

Pierwsza myśl to oczywiście sięgnięcie po mięso. Jak możesz się domyślić, dobrze sprawdzi się to białe i chude, takie jak np. kurczak, ale nie tylko. Wyśmienicie smakuje także indyk czy ryby. Wybieraj te potrawy, które mają niską zawartość tłuszczu i są delikatne. Dzięki temu mięso grilluje się krócej, co jest pozytywne dla zdrowia najmłodszych biesiadników.

Zadbaj także o to, by marynata, dzięki której chude mięso nabierze idealnego smaku oraz aromatu, była naturalna i zawierała przeciwutleniacze. Szczególnie polecane jest tu dodawanie czosnku, dobrej jakości oliwy czy tymianku. W przypadku delikatnych, dziecięcych żołądków, lepiej unikać pikantnych przypraw, które mogą wywoływać podrażnienia.

2. Jak wykorzystać grill na gaz do stworzenia zdrowego fast foodu dla dzieci?

Wiele dzieci na sam widok zdrowych potraw ucieka i nawet nie chce ich próbować. Grill Campingaz na szczęście pomoże Ci przemycić wartościowe składniki odżywcze w atrakcyjnej formie. Podczas barbecue furorę wśród najmłodszych robią potrawy typu fast food, przypominające niezdrowe jedzenie znane z licznych sieci restauracyjnych. Sztuczka polega na tym, że Twoje będą wyglądały podobnie, ale do ich przyrządzenia wykorzystasz najlepsze składniki – świeże, dobre i pozytywnie wpływające na rozwój pociech.

Kapitalnie sprawdzą się tu np. burgery z doskonałego i chudego mięsa indyka czy hot dogi zawierające parówki. Oczywiście mowa tu o produktach, w których nie ma żadnych konserwantów czy chemicznych dodatków, a są za to całe pokłady wartości odżywczych. Przygotuj je wraz z pełnoziarnistymi bułkami, a w roli dodatków daj wiele warzyw. Wykorzystaj też domowe, własnoręcznie robione sosy – dzięki temu zachowasz pełną kontrolę nad tym, co je Twoje dziecko.

3. Dzieci uwielbiają kolory! Zdrowy grill pełen warzyw

Dzieci jedzą oczami, sięgaj więc po produkty, które są kolorowe, wesołe i dobrze wyglądają. Grill na gaz pozwoli Ci wydobyć ogromny potencjał, który tkwi w warzywach. Często maluchy niechętnie po nie sięgają, musisz więc przedstawić je w atrakcyjnym wydaniu. Zamiast zwykłej sałatki zdecydowanie lepiej sprawdzi się np. grillowany bakłażan czy cukinia. Smakowicie wyglądają, możesz wyciąć z nich apetyczne i ciekawe kształty, a do tego fenomenalnie sprawdzą się jako drobny dodatek „na przegryzienie”, podany podczas krótkiej przerwy w zabawie na świeżym powietrzu.

Drugim pomysłem na podanie grillowanych warzyw są oczywiście szaszłyki. Stwórz kolorowe kompozycje, dodaj do nich ulubiony sos maluchów i patrz, jak z przyjemnością jedzą wszystko, co dla nich przygotujesz. Warto zaszczepić w nich zdrowe nawyki żywieniowe, za co w przyszłości na pewno Ci podziękują.

4. Grill gazowy pozwala na grillowanie owoców

Deser wcale nie musi być niezdrowy i kaloryczny. Grill gazowy idealnie nadaje się do stworzenia owocowych kompozycji, które będą słodkie, pyszne i pożywne dla dziecięcych organizmów. Nawet największej marudzie kulinarnej trudno będzie się oprzeć pieczonym jabłkom podawanym z cynamonem. Doskonale zresztą w tej roli sprawdzą się również gruszki czy ananasy. Dla urozmaicenia, pod koniec grillowania możesz posypać je jeszcze orzechami i przykryć pokrywką. Dzięki temu deser będzie chrupiący i smaczny, a owoce będą rozpływać się w ustach. To zresztą propozycja dobra nie tylko dla dzieci, ale również dla dorosłych – tackom pełnym grillowanych owoców naprawdę trudno się oprzeć.

5. Tego nie naprawi nawet najlepszy grill na gaz. Potrawy, których dzieci powinny unikać

Nawet najlepszy grill Campingaz nie sprawi, że wszystkie potrawy i produkty nagle staną się dobre dla dzieci. Części dań po prostu młodym osobom dawać się nie powinno, w trosce o ich zdrowie i prawidłowy rozwój. Na pierwszym miejscu wymienić tu można jedzenie słone oraz mocno przyprawione. Dorośli często są zwolennikami takich potraw, jednak w przypadku najmłodszych bywają szkodliwe. Żołądki dzieci są wrażliwe na intensywne smaki, lepiej więc nie ryzykować ewentualnych problemów zdrowotnych.

Druga rzecz, którą często przyciąga grill ogrodowy, to tłuste mięsa. Często są one poddawane długiej obróbce termicznej, a wielu dorosłych docenia charakterystyczny smak, którego dodaje wytapiający się tłuszcz. Przy spożywaniu tego rodzaju potraw również należy zachować ostrożność i unikać podawania ich dzieciom. Skoczyć się to może bowiem rewolucjami żołądkowymi oraz bólami brzucha.

3. Dzieci uwielbiają kolory! Zdrowy grill pełen warzyw

Dzieci jedzą oczami, sięgaj więc po produkty, które są kolorowe, wesołe i dobrze wyglądają. Grill na gaz pozwoli Ci wydobyć ogromny potencjał, który tkwi w warzywach. Często maluchy niechętnie po nie sięgają, musisz więc przedstawić je w atrakcyjnym wydaniu. Zamiast zwykłej sałatki zdecydowanie lepiej sprawdzi się np. grillowany bakłażan czy cukinia. Smakowicie wyglądają, możesz wyciąć z nich apetyczne i ciekawe kształty, a do tego fenomenalnie sprawdzą się jako drobny dodatek „na przegryzienie”, podany podczas krótkiej przerwy w zabawie na świeżym powietrzu.

Drugim pomysłem na podanie grillowanych warzyw są oczywiście szaszłyki. Stwórz kolorowe kompozycje, dodaj do nich ulubiony sos maluchów i patrz, jak z przyjemnością jedzą wszystko, co dla nich przygotujesz. Warto zaszczepić w nich zdrowe nawyki żywieniowe, za co w przyszłości na pewno Ci podziękują.
Facebook